Technika z klasą

W tym roku przystąpilismy do projektu organizowanego przez Uniwersytet Dzieci- sceanriusze lekcji. Tym razem ( w zeszłym roku braliśmy udział w "Przyrodzie z klasą") jest to
 "Mali inżynierowie (Technika). Czym możemy podróżować?".
Najpierw zrealizowaliśmy dwa scenariusze:
Dlaczego strach jest nam potrzebny?
w czasie zajęć rozmawialiśmy o tym czego się boimi i jak sobie z lękami radzić. Robiliśmy własne odstraszacze i szukaliśmy strachów na szkolnym korytarzu wg róznych parametrów. Byłao naukowo i wesoło!

Drugi scenariusz: " Jak trenować myślenie" to było nie lada wyzwanie! Musieliśmy w ciągu godziny zorganizować wspaniałe urodziny- z tortem, prezentami, nakrytym stołem i zabawami. Udało się! Były nawet piniaty z zadaniami dla uczestników zabawy a dziewczyny wplotły we włosy wstązki z bibuły. zabawa z krzesełkami też nam się podobała a dzięki karcie pracy poznaliśmy schemat radzenia sobie z zaskakującym problemem. W przyszłosci na pewno z niego skorzystamy!







DLACZEGO RAKIETA  LATA?

Na to pytanie odpowiadaliśmy 10 października 2019 roku. Najpierw obejrzeliśmy film, którego bohaterem był prawdziwy konstruktor i pilot
a potem samodzielnie konstruowaliśmy własne maszyny latające.




Jak zaprojektować samochód przyszłości?- Dzięki zajęciom przenieśliśmy się w świat marzeń i pojazdów samojezdnych. badaliśmy autonomię pojazdów- w parach wcielając się w rolę samochodu i kierowcy ( nasze pojazdy rozpędzały się ponad dozwolone granice). Budowaliśmy w zespołach samochód marzeń, zakładając,że jest to pojazd autonomiczny.





Samochód chłopaków ma wewnątrz bar, kino i jacuzzi


Jak zbudować rakietę kosmiczną?

Zajęcia rozbudziły pasję do eksplorowania kosmosu. Nasze rakiety bez trudu leciały na księżyc i gdyby nie trudne warunki atmosferyczne, na pewno nie zostałyby na ziemi.





Dlaczego statek pływa?

Budowanie papierowych i plastelinowych statków poprzedziło oglądanie filmu edukacyjnego przygotowanego przez Uniwersytet Dzieci i prezentacji różnych jednostek pływających.
Badaliśmy również właściwości różnych materiałów uzupełniając tabelę "Co pływa a co tonie?"






Wnioski przedstawiamy w naszym filmie

11 marca 2020 Realizujemy projekt 
" Dlaczego żarówka świeci?"

Za pomocą miernika uniwersalnego badamy oporność różnych przedmiotów ( w tym owoców warzyw i wody) i rozkręcamy urządzenia elektryczne- oczywiście wyłączone. Latarka służy nam do sprawdzenia, co przerywa dopływ prądu do żarówki- papier tak, folia aluminiowa nie.



Projekt skończony!

Komentarze

Popularne posty