CZYTANIE MA MOC

 


Głównym celem akcji jest rozwijanie i promowanie czytelnictwa wśród dzieci na podstawie wartościowych, niosących walory edukacyjne książek wydawnictwa Znak Emotikon, które jednocześnie dostarczą dzieciom radości, rozwiną wyobraźnię i zachęcą do czytania .

Naszą pierwsza lekturą jest "Supercepcja" A.Gacek

Zastanawiamy się:

- jak to jest być bohaterem?

-jak osiągnąć sukces?

-czy potrzebna jest współpraca?


Włączyliśmy się do akcji „Czytanie ma moc”. To była jedna z lepszych decyzji jakie podjęliśmy w tym roku. Pierwsza lekturą z otrzymanego kompletu książek była „Supercepcja” Katarzyny Gacek.





 Planowaliśmy przeczytać kilka fragmentów, ale jako to mówią uczniowie „wsysnęło nas”. To książka, która skłania do przemyśleń długo po zakończeniu czytania. Stała się pretekstem do cyklu lekcji na temat współpracy. Na początek zastanawialiśmy się jak to jest „być superbohaterem”. Jakie moce mielibyśmy, co zrobilibyśmy dla siebie i świata. 









W kolejnym dniu rzuciło na na bezludną wyspę, gdzie bez supermocy, ale za to z trzema przedmiotami wybranymi przez siebie usiłowaliśmy przeżyć. Dyskusja przeciągnęła się do następnego dnia z uwagi na zaskakujący dobór przedmiotów. U chłopców siekierka i sznurek to norma , ale jedna z dziewczynek zaskoczyła nas… suszarką! ( bo zawsze trzeba dobrze wyglądać- kwestie zasilania rozwiązało dynamo- warto było trenować z samoładującą się latarką).







W kolejnym dniu po zabawach wymagających współpracy:

 -podawanie miotły z jednoczesnym wykrzykiwaniem słów kojarzących się ze współpracą ( miotła nie może upaść na ziemię)



-tworzenie grup o różnej liczebności i na sygnał dotykanie podłoża określoną liczbą punktów podparcia.








-budowanie mostu nad przepaścią, gdy do dyspozycji masz tylko jedną kartkę, na której stoisz







Praca domowa w tym dniu poległa na tym, żeby zastanowić się i zapisać jakie są plusy i minusy pracy indywidualnej i grupowej .


W kolejnym dniu, po dyskusji udało nam się uzgodnić warunki jakie trzeba spełnić, by współpraca zakończyła się sukcesem. 





Pomagamy sobie i innym – to hasło dnia odwołujące się do zajęć projektowych z Uniwersytetu Dzieci. Zadaniem grup było zaprojektowanie idealnego domu dla osób o różnych potrzebach ( osoba niewidoma, para seniorów, piłkarz, rodzina z dziećmi, pływaczka, której często nie ma w domu). Wszystkie grupy poradziły sobie z zadaniem bardzo dobrze a szczegóły dostosowań i rozwiązania technologiczne zaskoczyły pozostałych.





Finałem cyklu były zajęcia o pomocy humanitarnej niesionej przez PAH. I to jeszcze na pewno nie koniec!

Komentarze

Popularne posty